3. februar 2017

Music Writing Tag

Jeg har længe gået og ledt efter nogle author/writer tags. Tags er små lege, hvor man skal besvare sjove spørgsmål eller på anden måde fuldføre nogle punkter, som man så lægger op på sin blog/YouTube/Tumblr/whatever.
Jeg er dog helt elendig til at finde dem, så der er gået en del tid, hvor jeg har vandret formålsløs rundt på Google i et forsøg på at finde sjove tags.
Men nu! Nu har jeg altså fundet nogen! Yay! Og jeg vil starte ud med at hoppe på Music Writing Tagget, som jeg fandt her http://coffeeandcalligraphy.tumblr.com/
Reglerne er som følger – og på engelsk:
1. List lyrics that best describe your characters from your manuscript (doesn’t have to be current)
2. List at least three characters/lyrics

Well, som en start giver det jo mening at finde lyrics/sangtekster til mine to hovedpersoner!


Daniel: Shelter – Porter Robinson & Madeon
'Cause I left behind the home that you made me
But I will carry it along
And it's a long way forward, so trust in me
I'll give them shelter, like you've done for me
For det første: Den her sang er såååååå smuk! Jeg elsker alt ved den! Nå, men grunden til at jeg har valgt den til Daniel er ... tja, nok ret spoilery egentlig, men jeg kan da sige, at den handler om forholdet til hans forældre. Jeg har alvorligt overvejet at skrive et helt kapitel ud fra den her sang, for nøj, hvor synes jeg bare, at den passer perfekt til ham <3


Lesta: Shattered – Trading Yesterday
All this time spent in vain, wasted years, wasted gain
All is lost, hope remains, and this war's not over
There's a light, there's the sun, taking all shattered ones
To the place we belong, and his love will conquer all
Igen: Elsker den her sang! Og den passer super godt til Lesta, der ofte føler sig fortabt og savner et eller andet lyspunkt i sin tilværelse. Ikke at han er dybt deprimeret eller sådan noget, men han savner et sted at høre til.

Og så lad os da smide Lestas brødre oveni for sjov x)

Hiroto: You’re going down – Sick Puppies
If it's a fight I'm ready to go
I wouldn't put my money on the other guy
If you know what I already know
Hiro kan være svær at finde musik til, fordi han er en person, der egentlig er ret reserveret. Han er ikke typen til at udtrykke sig, men ... hold nu kæft, hvor han elsker at slås, så selvfølgelig skulle det være en tekst om at kæmpe og smadre nogen xD

Cato: Guys don’t like me – It Boys!
It's not my fault she looked at me
It's not your fault, you can't compete
For Cato kan godt lide damer. Og mænd. Og det er virkelig surt, når det så viser sig, at de har en sur kæreste ... altså, hvordan skulle han dog vide det?! Han er jo ikke tankelæser eller sådan noget ...

Mazin: The Greatest – Sia
Uh-oh, runnin' out of breath, but I
Oh, I, I got stamina
Uh-oh, running now, I close my eyes
Well, oh, I got stamina
And uh-oh, I see another mountain to climb
But I, I, I got stamina
Mazin har været en del lort igennem, hvilket måske smitter en del af på hans personlighed, men uanset hvad er han en fighter <3

Nemo: Mad hatter – Melanie Martinez
I'm peeling the skin off my face
'Cause I really hate being safe
The normal's, they make me afraid
The crazies, they make me feel sane
Måske tror man ikke, at den passer til ham ved første øjekast, men jo, den passer fuldstændig ... han har også været en del lort igennem.


Er du skrivende? Forfatter? Forfatterspirer? Så rend du endelig videre med det her tag og vis alle os andre, hvilken sang der passer dine karakterer x)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar